Autostrada Sibiu – Pitești: Problema neprevăzută care ține pe loc cel mai dificil tronson montan

Autostrada Sibiu – Pitești: Problema neprevăzută care ține pe loc cel mai dificil tronson montan

Sursa poza si informatii: Economica.net

Construcția secțiunii montane a autostrăzii A1 Sibiu – Pitești, ce străbate zona Boița – Cornetu, se confruntă cu o provocare neașteptată, ce ține pe loc lucrările. Oficialii au descoperit necesitatea extinderii suprafeței de teren ocupat pentru construcția portalului Tunelului Lazaret Sud.

Inițial, pentru proiectarea și execuția lucrărilor de construcție, Guvernul a aprobat, prin Hotărârea nr. 1557/2022, declanșarea procedurilor de expropriere în localitățile Boița, Turnu Roșu, Racovița și Câineni. Aceste măsuri erau destinate asigurării terenului necesar pentru avansarea lucrărilor.

Totuși, după trei ani de la aceste prevederi, s-a constatat că este nevoie suplimentar de 10.139 metri pătrați de teren. Din aceasta, 7.139 de metri pătrați sunt deținuti de entități private, iar restul de 3.000 de metri pătrați aparțin statului. Pentru terenul privat, statul urmează să declanșeze o nouă procedură de expropriere și să aprobe o compensație financiară de 48.356 lei.

Întârzieri și provocări au fost semnalate frecvent de pasionații de infrastructură care au observat că zona efectiv disponibilă pentru lucrări în acest segment de munte este mult prea restrânsă pentru constructori. ECONOMICA.NET a solicitat informații de la Mapa, liderul implicației turcești în construcția acestui tronson, însă fără a obține un răspuns clar până în prezent.

Constructorii turci Mapa-Cengiz, care se ocupă de această secțiune de autostradă ce traversează Carpații, trebuie să finalizeze proiectul până în 2028. Totuși, ritmul lent al lucrărilor în unele zone ridică întrebări asupra menținerii termenului final stabilit.

La sfârșitul lunii iulie, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a anunțat începutul lucrărilor la Tunelul Robești, având o lungime de 900 metri, fiind primul din cele șapte tuneluri programate pe această secțiune. Pe 17 iulie, Cristian Pistol, director general al CNAIR, a confirmat obținerea autorizației de construcție pentru prima etapă a lucrărilor la acest tunel, prezentând un pas important în configurația viitoare a autostrăzii.

În total, pe porțiunea dintre Boița și Cornetu vor fi ridicate 48 de poduri, pasaje și viaducte. La mijlocul lunii iunie, CNAIR a informat că a fost inițiată montarea grinzilor pentru viaductul Boița, marcând un progres semnificativ al lucrărilor.

Tronsonul Boița – Cornetu, parte a Autostrăzii Sibiu – Pitești, se întinde pe 31,33 kilometri și are o durată contractuală de 68 de luni. Valoarea totală a investiției se ridică la 4,25 miliarde lei. Principalele structuri de artă incluse în proiect sunt numeroase poduri și viaducte, cu lungimi variind între 32 și 843 de metri, precum și șapte tuneluri, cel mai lung având aproximativ 1.536 metri.

Rămâne de văzut cum va influența această nouă necesitate de teren și provocările terenului montan ritmul general al lucrărilor și dacă termenul final va fi păstrat. Monitorizarea atentă și adaptarea rapidă la aceste provocări poate conduce la o tranziție lină până la finalizarea cu succes a acestui proiect strategic pentru infrastructura României.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale