Frank Marotte (Dacia): Strategia rămâne aceeași, „design to cost”, dar abordarea ei diferă

Frank Marotte (Dacia): Strategia rămâne aceeași, „design to cost”, dar abordarea ei diferă Sursa poza si informatii: Economica.net

Frank Marotte, directorul de marketing, vânzări și operațiuni la Dacia, a subliniat că strategia companiei rămâne „design to cost”, deși abordările sunt adaptate contextului actual. În ciuda unei ușoare scăderi în vânzări, cauzate de diverse condiții de piață, el asigură că investigațiile autorităților franceze asupra grupului Renault nu au avut efecte directe asupra rezultatelor Dacia.

Investigațiile franceze nu afectează Dacia

Frank Marotte, într-un interviu acordat Economica.net, a declarat că anchetele desfășurate de autoritățile franceze nu au provocat până acum o impactare a vânzărilor la Dacia. Chiar dacă grupul Renault este subiectul mai multor investigații, Dacia își menține parcursul stabil.

În prima jumătate a anului 2025, vânzările Dacia au ajuns la 356.084 de unități, marcând o scădere ușoară cu 0,7% comparativ cu primele șase luni din anul precedent. Marotte a afirmat că aceste schimbări nu sunt legate de anchetele din Franța, unde Renault este examinat pentru ajustarea parametriilor vehiculelor pentru conformitate cu testele de omologare din perioada 2009-2017 și pentru posibile defecte la motoarele 1.2 TCe.

Eficiență și inovație

Frank Marotte a dezvăluit că marca Dacia rămâne ferm susținută de strategia „design to cost” și se concentrează pe inovare inteligentă pentru a oferi clienților autovehicule de calitate la prețuri accesibile. În contextul actualizării strategiei atunci când vine vorba de echipamente, vehiculele recente sunt prevăzute cu componente moderne, la fel ca în cazul noului SUV compact Bigster, care utilizează tehnologii hibride.

Acest model a demonstrat că Dacia poate pătrunde cu success și în segmentul de vehicule C, încurajând astfel marca să exploreze noi teritorii de piață. Marotte subliniază că Dacia va continua să dezvolte autovehicule echipate inteligent, menținând costurile sub control, chiar dacă uneori va reveni la utilizarea componentelor deja amortizate de Renault.

Viitorul electrificat al Dacia

În discuția despre angajamentul Dacia față de mediu și reglementările CAFE, Marotte a menționat că 24% dintre autovehiculele vândute de Dacia în primul semestru din 2025 sunt electrificate, semnificând o creștere importantă față de anul precedent. Majoritatea vehiculelor electrificate sunt hibride, dar vânzările de modele complet electrice, precum Dacia Spring, au cunoscut un trend pozitiv.

Compania își propune să îmbunătățească prezența în toate segmentele pieței cu modele electrificate și intenționează să ofere mai multe informații despre extinderea ofertei în lunile următoare.

Încredere în viitor

Frank Marotte și-a exprimat încrederea că Dacia va continua să își mențină strategia de a oferi valoare bună pentru prețurile vehiculelor, capturând astfel noi piețe și clienți. Lansările recente precum Bigster au demonstrat că abordarea companiei poate avea succes și în segmente noi, asigurând un viitor promițător pentru marca Dacia.

Citește și:

  • Vânzările Dacia în prima jumătate din 2025: Scădere pentru modelele Sandero și Duster
  • Grupul Renault: O creștere a vânzărilor în primele șase luni ale lui 2025

Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale