Trenuri noi în România: Traseul de 12 ore pe care CFR Călători ar putea introduce o ramă Alstom din iarnă

Trenuri noi în România: Traseul de 12 ore pe care CFR Călători ar putea introduce o ramă Alstom din iarnă

Sursa poza si informatii: Economica.net

Trenuri Revoluționare în România: Rutele de 12 Ore Ale CFR Călători Cu Noul Tren Alstom

Începând cu iarna acestui an, CFR Călători ar putea introduce un nou model de tren, marca Alstom, pe trasee lungi din România. Aceste trenuri, parte a unei achiziții mai mari, au atras deja atenția pasionaților de infrastructură datorită confortului oferit. O călătorie exemplară urmează să plece din București, Gara de Nord la ora 11:20 și să ajungă la Timișoara Nord la 23:33, totalizând un parcurs de aproximativ 12 ore și 13 minute. Aceasta este considerată o durată rezonabilă având în vedere condițiile oferite de tren.

Utilizatorii forumurilor de specialitate și-au exprimat entuziasmul privind confortul trenurilor Alstom, Coradia Stream. „Cursa 16021 București Nord – Timișoara Nord, etichetată Coradia, promite un confort de excepție chiar și pentru o călătorie de 12 ore”, a menționat unul dintre participanții la discuții.

Mai mult, Asociația Pro Infrastructură (API) a avut ocazia să testeze aceste trenuri încă din mai 2024. Reprezentanții asociației au detaliat experiența oferită la bordul trenurilor: atât la clasa I, cât și la clasa a II-a, scaunele sunt echipate cu un sistem de înclinare ce asigură un confort sporit. Materialul folosit pentru scaune este moale și plăcut, însă cotiera îngustă și dură la clasa a II-a ar putea crea neplăceri, necesitând un compromis între călători.

Călătorilor mai înalți de 1.90 metri le este recomandată călătoria la clasa I, unde spațiul la picioare este mai generos. Totuși, călătorii de la clasa a II-a s-ar putea simți inconfortabil pe parcursul unei călătorii mai lungi de patru ore, conform API.

Implementarea noului Mers al Trenurilor este așteptată să aibă loc la jumătatea lunii decembrie 2025, însă planurile prezentate sunt încă în stadiul de propunere. Compania Alstom a informat că ultima unitate de tren, numerotată TS05, a sosit recent în depoul din Grivița pentru teste. Primele patru trenuri urmează să fie integrate pe rute în viitorul apropiat, operarea fiind gestionată de CFR Călători.

Pe lângă traseul București-Timișoara, trenurile Alstom vor circula și pe alte rute importante, cum ar fi București-Constanța sau București-Craiova, incluzând stopuri în Ploiești, Brașov sau Târgu Jiu. Acest efort face parte dintr-un proiect vast gestionat de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, răspândit în două etape. Prima etapă a fost finanțată prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020, urmând ca a doua etapă să beneficieze de fonduri prin Programul Transport 2021-2027.

Pentru acest proiect ambițios, valoarea totală se ridică la peste 1,7 miliarde de lei, din care fondurile europene nerambursabile acoperă o parte semnificativă.

România va beneficia în curând de toată această flotă de 37 de trenuri, iar livrările vor fi intensificate în lunile următoare, promițând revoluționarea călătoriilor pe calea ferată în țara noastră.


Vlad Enache

Vlad Enache are 30 de ani și este reporterul principal al publicației azi în Vâlcea. Născut în Râmnicu Vâlcea, pasionat de fotografie și povești locale, Vlad îmbină jurnalismul de teren cu o atenție specială pentru comunitate și detalii. Absolvent al Facultății de Jurnalism din București, s-a întors în orașul natal pentru a spune poveștile care contează — cu onestitate, curiozitate și respect față de oameni. Cu aparatul de fotografiat la gât și microfonul în mână, Vlad surprinde zilnic pulsul orașului: din centrul civic până în cartierele liniștite de pe malul Oltului.

Știri Generale

Știri Generale